Totalt antall sidevisninger

Get Animal; Shout out!

. Velkommen til en av de mest avsidesliggende bloggen i hele Internetuniverset. Her vil det tidvis bjeffes meninger og kommentarer til dagligdagse ting som mer alvorlige saker. Legg gjerne igjen din mening også.

fredag 25. september 2009

Taper Kalle Anka mot Anna Anka?

De siste to ukene har norske medier med Dagbladet og VG i spissen, hengt seg på jippoen som svenske medier har laget av en forsmådd husmor i Los Angeles. Nærmere bestemt: Anna Anka. -Hva søren gjør at denne skapningen - som har et hode inspirert av Munch sitt Skrik - skal få sette dagsordenen, uten å ha gjort annet dags arbeide enn å fungere som en prostituert for sin mann?

Noen vil kanskje kalle det harmløs underholdning. Men ønsker man harmløs underholdning, så anbefaler jeg heller Kalle Anka (Donald Duck) enn Anna Anka. I sin oppriktighet rundt budskapet sitt så oppfatter jeg henne som virkelighetsfjern og syk. Og det er nok lett for å ha bastante meninger om hvordan folk flest skal te seg og se ut, når man selv jaktet på kjærlighet ut fra et økonomisk motiv, mens de hun kritiserer sannsynligvis kun har fulgt kjærligheten.
-Hvem respekterer man mest?

Anna Anka begrunner sin intense kroppsfiksering med at hun være attraktiv for sin mann - og med sin kropp tenne han seksuelt. Ja vel. Men hvis Anna har et snev av selvrespekt, så bør hun kunne kreve det samme tilbake fra sin mann. Men i så fall så har han en lang vei å gå, i følge Anna selv sine slanke idealer. -Når jeg ser denne Paul - som hadde sin siste hit-låt tidlig på 70-tallet - så håper jeg for hans del at han bare er en enkel "mannsgris" som setter pris på en dum bimbo som ektefelle, og nyter mangelen på likestilling og jevnbyrdighet i et forhold.

Forhåpentligvis er de et lykkelig par. Men noe sier meg at det er de nødvendigvis ikke.

6 kommentarer:

  1. Helt enig i dette innleggget. Jeg så tilfeldigvis Skavlan-programmet. Det var rett og slett en pinlig og patetisk forestilling Anna Anka (luxusprostituert i mine øyne) giftet seg til enorm rikdom med en avdanket "sang-gubbe" som er 30 år eldre enn henne (kunne vært hennes far) Etter å ha hørt hennes "resonnementer" er det bare en ting å si: Dette skinnmagre beinrangelet med et skummelt ansikt (sååå langt fra det å være feminin/sexy som jeg kan tenke meg)men gubben hennes som er 30 år eldre er sikkert "stolt" av å ha kapret en "luxusprostituert undervektig bimbo fra Sverige" ...hun burde beskyttes mot seg selv og sine latterlige uttalelser...virker ikke som hun har noe særlig mellom øra..men media elsker jo slike intervjuobjekter..skandale/sensasjon/...genererer jo mye ekstra profitt/reklame-effekt til TV/aviser/ukeblader. Stakkars "dame" på 38 år, tragisk gubbe på 68 år.

    SvarSlett
  2. Jeg flirer meg snart fordervet av henne. En halvnakenmodell fra Playboy, som giftet seg til rikdom..og det med en eldgammel gubbe. Greit, han er gammel, men han ser bedre ut enn henne likevel. Hun ser gammel ut, hun. Sverige har nok av vakre kvinner,- hun er ikke en av dem,- hun er snarere mindre pen.

    SvarSlett
  3. Pesonlig syns jeg det er en smule skuffende å se at folk bryr seg mer om en enkelt persons meninger og syn enn andre ting her i verden. Hvis Anka mener det hun mener må vel hun få lov til å mene det uten å bli skutt ned? Ytrringsfrihet anyone? En ting er å være uenig men en annen er å angripe en person for å være det. Jeg trenger ikke nødvendigvis være enig i det hun sier heller men jeg bryr meg lite om det.

    Forholdet hun beskriver mellom seg og mannen er faktisk realiteten for millioner av kvinner rundt om kring i andre deler av verden! Men det er jo ikke så viktig å bry seg om de? Folk som langer ut mot og gir sånne mediaopptredener mer oppmerksomhet enn de er verdt bør kanskje finne litt viktigere ting å kjempe for?

    SvarSlett
  4. Hun må vel være borte i mot noe av det dummeste jeg har sett som for lov til å uttale seg på tv'en. Det er faktisk ingen hjemme under det blonde håret! Kanskje man blir slik av for mye hårspray?

    Tenke seg til å sitte å skryte på tv at man bare var "litt" gift og hadde Anka på si? Ikke hadde hun skam heller....

    SvarSlett
  5. tjaa.hvordan vet dere som hater henne ,at det ikke er ekte kjærlihet?
    froklar meg det før dere rakker slik ned på henne.
    Bare pga det er utenkeli for dere betyr det da ikke at hu ikke kan være tiltrukket av ham

    SvarSlett
  6. For all del "anonym kl. 01.59"! -Jeg hater ikke Anna Anka. Jeg synes mere synd på henne når jeg hører henne snakke med slik oppriktighet om ting som hun gjerne må mene, men som man normalt omtaler litt forsiktig. Som når hun sier at svenske 16 åringer burde skamme seg for at de er så stygge og feite. På generelt grunlag hevder hun at hun er vakrere, slankere og ser bedre ut enn alle svenske 16 årige jenter. -Hva gjør vel ikke slike uttalelser fra en "kjendis" med hodet til pubertale jenter. Om de ikke hadde slankepress hengende over seg fra før, så føler de det i allefall nå. Når ei halvgammel røy full av rouge og silikon på en fettsugd kropp får refse sunn ungdom nærmest uimotsagt (uttalelsene mot unge jenter har jeg enda ikke sett at noen har tatt til motmæle for), så blir det vel en viss sannhet i det for de unge. Og resultatet av å ta Anka på alvor kan bli alvorlig for enkelte for dem.

    SvarSlett