Totalt antall sidevisninger

Get Animal; Shout out!

. Velkommen til en av de mest avsidesliggende bloggen i hele Internetuniverset. Her vil det tidvis bjeffes meninger og kommentarer til dagligdagse ting som mer alvorlige saker. Legg gjerne igjen din mening også.

onsdag 12. august 2009

Av somalisk opprinnelse - eller fortsatt somalier?

Dagbladet skriver om en somaliergjenganger som har forsøkt å smugle cirka 50 kilo khat.

I kjølvannet av saken om at kun 13 av 164 asylsøkere som har kommet til Norge for å drive med salg av narkotika er sendt hjem, så synes jeg det hadde vært på sin plass at Dagbladet ikke bare skrev at denne personen opprinnelig er fra Somalia. Her er det av allmenn interesse på hvilket grunnlag han er i Norge. Er han asylsøker, "turist", norsk statsborger eller dreier det seg om illegalt opphold?

Han er gjenganger skriver Dagbladet. Ja, og blir han fortsatt i landet så har han vel med dette vist at han sikkert går igjen senere også. Når skal myndighetene sette ned foten for kriminelle som kun kommer til Norge for å drive med nettopp kriminalitet? Om noe ikke skjer snart så kan disse elementene bli ivaretatt best den dagen norske borgere begynner å få nok og danner borgerverngrupper. -Ikke en rettsstat verdig! Men når politikerne over flere år har gjort Norge til et eldorado for kjeltringer, så må jo snart noen ta affære.

10 kommentarer:

  1. "Disse elementene ivaretas nok best den dagen norske borgere begynner å få nok og danner borgerverngrupper"

    du er bare en idiot eller liker du kanskje tilbakestående bedere

    SvarSlett
  2. Problemet her er lovverket, ikke det "narkotiske" stoffet. Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å kommentere på nazibloggen din, for du fatter neppe hva jeg prater om. Ha et fint liv.

    SvarSlett
  3. Jeg håper du ikke drikker alkohol, røyker, spiser fet mat eller noe annet skadelig siden du er villig til å danne borgervernsgruppe for å kontrolere hva andre mennesker putter i sine kropper.

    SvarSlett
  4. Naziblogg? -Det at du gidder å kommentere har tydeligvis gjort at du ikke har giddet å lese.
    Siden du ønsker meg et fint liv tar jeg det som en forsikring om at jeg slipper å se deg her igjen. -Så da kan jeg ønske deg et fint liv også!

    SvarSlett
  5. Til Dalle!
    Hvis du ikke har fått det med deg så er Khat faktisk ulovlig i Norge. Politiet mener at omsetning av khat er kun en del av annnen kriminalitet i de miljøene. Patetisk at nordmenn skal romantisere khat når deler av det somaliske miljøet har bedt politiet om å øke kampen mot Khat på grunn av all negativitet den medfører.
    Hva borgerverngrupper angår, så er jeg ikke tilhenger av det. Men hvis justismyndighetene ikke greier å bla opp tiltak som holder kriminaliteten i sjakk, helst reduserer den, så er jeg redd for at vi kommer til å se borgervern etterhvert. Og da bør ikke politikerne leke overrasket.

    SvarSlett
  6. Til første innlegg av "anonym": Du virker som en hyggelig person. -Så: Ja, jeg liker nok tilbakestående BEDRE.

    SvarSlett
  7. trangtsynte enstøge,bleke faen..du treng sol og mus..kom deg ut av hytta di.

    SvarSlett
  8. Ha ha.... Jeg må bare smile oppgitt over idioten som slenger rundt seg med begreper som "nazifaen" og lignende. Jeg går ut fra at denne "anonym" er en og samme ensomme person som bruker svarfelt i blogger for å uttrykke sin frustrasjon over egen utilstrekkelighet. Jeg tviler på at det er noen samfunnsengasjert person som har et så dårlig ordforråd og manglende argumentasjon for sine påstander. Men de skal få stå. Her er ingen sensur.

    Men slike personer greier å irriterer meg må jeg innrømme. -Jeg er politisk venstreorientert, men synes samtidig at vi skal ta kriminlitetsutviklingen alvorlig. At "nye landsmenn" preger kriminaliteten i den grad de gjør bør bekymre de som er tilhengere av et multikulturelt samfunn. De kriminelle - gjengangerne - ødelegger så vanvittig mye for majoriteten som er ordntlige og skikkelige mennesker. Det i seg selv er grunn nok til at man må sette ressurser inn for å få stoppet de kriminelle.

    SvarSlett
  9. >>>>trangtsynte enstøge,bleke faen..du treng sol og mus..kom deg ut av hytta di.

    Ville bare kommentere dette. Hva pokker er galt med å være blek? Er personlig svært stolt av min bleke hud uten at det gjør meg til verken en rasist eller en nazist.
    Vi er en rase med blek hud, når du sier slike ting så bare beviser det hvem av oss som er rasistisk.

    SvarSlett