Totalt antall sidevisninger

Get Animal; Shout out!

. Velkommen til en av de mest avsidesliggende bloggen i hele Internetuniverset. Her vil det tidvis bjeffes meninger og kommentarer til dagligdagse ting som mer alvorlige saker. Legg gjerne igjen din mening også.

søndag 1. mars 2009

Hakk i plata for enda en israeler...

Ganske friske spark fra den israelske statsviteren(?!) Manfred Gerstenfeld: http://www.dagbladet.no/2009/03/01/nyheter/antisemittisme/tv_2/5096280/
Slike utspill gjør meg bare enda mer sikker på hvor viktig det er å fortsette å kritisere Israel for deres undretrykking og tortur av palestinere. Israel har alt for lenge fått lov til å skyve Holocaust foran seg for å få terrorisere palestinerne uten omverdenens inngripen. Det er sikkert mange som har følt for å ta til orde og be Israel - og en del fremstående jøder - til å slutte å misbruker minnet til de som ble forfulgt av Hitler og nazistene for å kunne begå overgrep mot andre i dag. Men det er ikke så hyggelig å bli kalt antisemitt. Og den beskyldningen kommer som "et skudd fra hoften" tvert noen er kritisk til militærstormakten Israels behandling av palestinerne.....

Nok for denne gang. Jeg føler meg litt utrygg på naboen. Jeg skal ut og bygge mur halvveis inne på eiendommen hans for sikkerhets skyld. Med det samme tror jeg at jeg bygger garasje, og kanskje et hus til min mor og far på tomten hans også. Hmmm..... Jeg fikk plutselig noen assosiasjoner. Men kan ikke nevne dem høyt, for da er jeg antisemitt. Og det er jeg faktisk ikke, men veldig opptatt av rettferdighet og human behandling av mennesker. Men det virker å være underordnet i visse kretser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar